اگربه روایات مهدویت ونوشته های بسیاری از محققین توجه کنیم میبینیم که بسیاری از روایات می باشد که در گذرتاریخ بسیاری از افرادازآن احادیث برداشتهای نادرست وحتی بعضا سوءاستفاده هایی درراستای اهدافشان داشته اندمثلا روایات مهدویت ونام امام عصر(ع)که فرقه کیسانیه از آن استفاده کردندسیدحسنی ها بوده اند که خود یا طرفدارانشان دست به تطبیق زده اندوبرخی افرادساده لوح نیز ازاین طریق به انحراف کشیده شده اندیا حتی طرفداران ابو مسلم خراسانی وبنی عباس ازازروایات پرچمهای سیاه وخراسانی به نفع منافع خوداستفاده کردند وبسیاری رادر شک وشبهه وحتی انحراف کشاندند که هیچ کدام مورد تاییدائمه معصوم ما نبوده است.
مادراین مقاله سعی داریم اگر مورد رضایت حضرت(عج)واقع شودبا یک انحراف دیگر که یا برخی را به شبهه ویا عده ای رابه نامیدی پس از وقوع می کشاندمبارزه کنیم. جوانان عزیزی که عاشقانه برای امام زمان(عج) می نویسندیا بعضا اینگونه انحرافات را در وبلاگهایشان می گذارندونمی دانندچه خطری برای امت شیعه است بدانند .
دلیل اول
اصل استعاری نبودن نام شعیب است
شعیب را اابتداءًبایداسم حقیقی بدانیم نه مستعاری در حالی که در بسیاری از سایتهایی که آمده اند ومطرح کردند شعیب رانام مستعاری گرفتند اصل در روایات عدم استعاره ومعنایی به غیر معنای ظاهری میباشدمگر دلیلی بر استعاره ای بودن قول معصوم داشته باشیم که در مطالب آنهادلیلی بیان نشده که منظور امام معصوم(ع)استعاره ای بودن نام شعیب باشد.
روایت هیچگاه تصریح نکرده که نام مستعار او شعیب بن صالح است بلکه بالعکس قریب به یقین با توجه به روایات متعدد میتوان گفت نام واقعی اوشعیب است .
وبا یک سرچ در اینترنت خواهید دید که نام شعیب در کشورهای همجوار مثل افغانستان یک نام متداول میباشدکه حتی اشخاص بلند پایه نیز از اسم استفاده میکنند
دیگر فکر نمی کنم نیازی به توضیح باشدیا بحث درباره دلایلی که آنها آوردندبراینکه مردمی بودن آقای احمدی نژاددلیل بر شعیب بودن اوست چراکه این دلایل در تایید نام مستعاری که آنها فرض گرفته اند واصلا نام مستعاری در لسان روایات نشان داده نمی شود.
البته این بیان که شعیب نام مستعار باشدبه دلیل لفظ یقال له امکانش تقویت میشود
دلیل دوم
خروج شعیب مخفیانه است
و یخرج شعیب بن صالح مستخفیا 1
وخروج میکندشعیب بن صالح درحالی که می خواهد مخفیانه باشد.
لفظ مستخفیا در این حدیث کاملا مشخص میکند که همواره خود را پنهان کرده تا کسی اورا نبیند
یکی دیگر از دلایلی مهمی که بررد شعیب بودن آقای احمدی نژاددر لسان روایات است مخفیانه بودن خروج شعیب بن صالح میباشد که در روایتی دیگر داریم که از واژه مختفیا استفاده کرده است
و یخرج شعیب بن صالح مختفیا الی بیت المقدس 2
خروج میکند شعیب بن صالح درحالی که مخفی میباشد .
البته میتوان طور دیگر گفت که شعیب مخفیانه قیام وخروجش را آغارز میکندوهدفش برای خروج وقیام بیت المقدس است همانطور که در مقاله یمانی که یمانی موعود نیست گفتیم امام زمان (عج) نیز قیام خودش را مخفیانه آغاز می کندودر این مدت که قیامشان مخفیانه است با یاران خاص مثل شعیب وخراسانی ویمانی موعود در ارتباط است تا برنامه های پیروزی را با آنها در میان بگذارد
وقال علی علیه السلام، ولابد من رحى تطحن، فاذا قامت على قطبها وثبتت على ساقها، بعث الله علیها عبدا عسفا، خاملا أصله، یکون النصر معه...3
امیر المؤمنین علیه السلام فرمود: ناچار باید آسیائى بگردش درآید، وهمین که کاملا بگردش افتاد وپا برجا شد خداوند بنده ى خدمتگذار فرمانبردارى را که در راه خدا بسیار سخت گیر وگمنام است
که آقای سید اسدالله هاشمی شهیدی نویسنده کتاب زمینه سازان انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج)تصریح میکند که او گمنام میباشد
در عبارت عربى متن (عبدا عسفا) آمده بود که ما آنرا به بنده ى خدمتگذار وفرمانبردار ترجمه نمودیم، به کتابهاى لغت مراجعه فرمائید، در هر صورت مراد از این بنده سختگیر غیرمشهور، بحسب ظاهر، همان شعیب بن صالح است که کسى او را نمى شناسد ویا به او توجهى ندارد ویا اینکه در بین مردم معروف نیست.
http://m-mahdi.net/farsi/books/137/034.htm#_ftnref23
دلیل سوم
سن کم داشتن شعیب بن صالح
ازدلایلی که تاکیدشده ولی متاسفانه عزیزان فراموش کردند که آن را باز کنند سن کم داشتن است که با صراحت در احادیث براین موضوع تاکید شده است که حدیث السن بودن شعیب بن صالح می باشد.
قبل از اینکه این دلیل را بیان کنیم لازم است مقداری درباره کلمه حدث توضیح بدهیم که حدث یعنی آغاز یک چیزی وآغازعمررا نیز به همین دلیل حدث میگویند امام صادق (ع)میفرمایند که برای تلیغ اسلام سراغ نوجوانان بروید چون آماده تر هستند
بادروا احداثکم بالحدیث قبل ان یسبقکم الیهم المرجئه.
احادیث اسلامی را به نوجوانان خود بیاموزید و در انجام این وظیفه تربیتی تسریع نمایید، پیش از آن که مخالفین گمراه بر شما پیشی گیرند و سخنان نادرست خود را در ضمیر پاک آنان جای دهند و گمراهشان سازند.
علیک بالاحداث فانهم اسرع الی کل خیر
تمام توجه قلبی خود را به جوان معطوف دار و نیروی خویشتن را در راه هدایت آنان به کار انداز، زیرا جوانان زودتر حق را می پذیرند و سریعتر به هر خیر صلاحی می گرایند4
حالا درروایات پیرامون شعیب میفرمایندکه او حدیث السن است
یخرج علی لواء المهدی غلام حدیث السن خفیف اللحیة 5
در حدیثی که کم بودن ریش شعیب را گفته در همان حدیث بیان کرده که او حدیث السن است یعنی سن جوانی ونزدیک میانسالی کمتر از 40 سال است درحالی که آقای احمدی نژاد هم اکنون 55سال دارد وبه این شخص هیچگاه حدیث السن نمی گویند.
دلیل چهارم
اول کشته شدن عوف سلمی در دمشق بعد خروج شعیب
وعن حذلم بن بشیر، قال: قلت لعلیّ بن الحسین (علیه السلام): صف لی خروج المهدی، وعرّفنی دلائله وعلاماته، فقال: یکون قبل خروجه رجل یقال له عوف السلمی بأرض الجزیرة، ویکون مأواه بکریت، وقتله بمسجد دمشق، ثمّ یکون خروج شعیب بن صالح من سمرقند، ثمّ یخرج السفیانی الملعون من الوادی الیابس، وهو من ولد عتبة بن أبی سفیان، فإذا ظهر السفیانی اختفی المهدی، ثمّ یخرج بعد ذلک 6
قبل از قیام مهدی علیه السلام مردی در سرزمین جزیره خروج خواهد کرد به نام عوف سلمی. قرارگاه او در تکریت است وقتلش در مسجد دمشق. سپس خروج شعیب بن صالح در سمرقند خواهد بود. بعد از او، خروج سفیانی ملعون از بیابان یابس (خشک) می باشد .
عوف سلمی که در برخی از سایتها او را با صدام تطبیق کردند کسی است که در دمشق کشته میشود در حالی که صدام در بغداد اعدام شدواگر هم صدام زنده باشد وباز هم خروج کند که بعید است باید در دمشق کشته شود وبعد از او شعیب خروج میکندوبرخی عوف رابا رفیق حریری تطبیق کردند که این هم به نظر نمی رسد چرا که او در بیروت کشته شده است نه در دمشق والا باید در واااروایت می گفت در شام کشته می شودکه متاسفانه تطبیقات ناصحیح محققان را از ارائه یک تحقیق درست منحرف میکندومسجد دمشق مسجد امویان میباشد
که البته مشخص نیست او حاکم عراق است یاسوریه ولی در مسجداموی دمشق ترور میشود
ولی آن چیزی که ثابت است که در حدیث با حرف ثم مشخص شده خروج شعیب بعد از عوف سلمی میباشد در حالی که هنوز این اتفاق نیفتاده است
دلیل پنجم
شعیب بن صالح قبل ازخراسانی خروج می کند
این دلیل یکی از دلایل محکم ومتقنی است که متاسفانه مغفول مانده است ونشان می دهد کسانی که نظریه هارا مطرح می کنندخوب در احادیث غوطه ور نمی شوند وتنها برخی روایات را گرفته ویا جمع بین روایات نمی کنند.
تخرج رایة سوداء لبنی العباس، ثمّ تخرج من خراسان اُخری سوداء، قلانسهم سود، وثیابهم بیض، علی مقدّمتهم رجل یقال له: شعیب ابن صالح، أو صالح بن شعیب من تمیم، یهزمون أصحاب السفیانی حتّی ینزل بیت المقدس، یوطّئ للمهدی (علیه السلام) سلطانه، یمدّ إلیه ثلاثمائة من الشام، یکون بین خروجه وبین أن یسلّم الامر للمهدی (علیه السلام) اثنان وسبعون شهر7
پرچم سیاهی از بنی عباس آشکار می شود. سپس پرچم سیاه دیگری از خراسان بیرون می آید که صاحبان آن پرچم ها کلاه سیاه و لباس سفید بر تن دارند و جلودارشان مردی از بنی تمیم به نام شعیب بن صالح است.لشکریان سفیانیرا درهم می کوبندتاواردقدس میشوندزمینه سازی برای امامشان دارند300نفرازشام به سوی انان می آیند قیام او تا واگذاری حکومت به مهدی 72 ماه طول می کشد .
دراین روایت کاملا می گید خروج شعیب 72 ماه قبل از ظهور است درحالی که خروج خراسانی:
خروج الثلاثة الخراسانی و السفیانی و الیمانی فی سنة واحدة فی شهر واحد فی یوم واحد ، و لیس فیها رایة بأهدى من رایة الیمانی یهدی إلى الحق8
سفیانی و یمانی و خراسانی در یک روز و یک ماه و در سال ظهور می کنند . پرچمی از پرچم یمانی به هدایت نزدیک تر نیست.
خراسانی ویمانی وسفیانی دریک سال ودر یک ماه است
خروج السفیانی و الیمانی و الخراسانی فی سنة واحدة و فی شهر واحد فی یوم واحد و نظام کنظام الخرز یتبع بعضه بعضا فیکون البأس من کل وجه ، ویل لمن ناواهم . و لیس فی الرایات أهدى من رایة الیمانی هی رایة هدى لأنه یدعو إلى صاحبکم 9
خروج سفیانی و یمانی و خراسانی در یک سال و یک ماه و یک روز است که ترتیب آن ها به سان رشته ای از مهره است که پی در پی واقع شده باشد. پریشانی و سختی از هر سو سر بر می دارد. وای بر کسی که با آن ها به مخالفت برخیزد. در میان درفش ها درفشی هدایت کننده تر از درفش یمانی یافت نمی شود؛ چرا که درفش حق است و شما را به سوی صاحبتان هدایت می کند.
السفیانی من المحتوم ... فاذا ملک الکور الخمس ملک تسعة اشهر10
سفیانی از علائم حتمی است ... چون مناطق پنج گانه را تصرف کرد نه ماه حکومت میکند.»
حرکت سفیانی از آغاز تا پایان پانزده ماه بیشتر طول نمیکشد از امام صادق(ع) در حدیث معتبری چنین روایت شده است.
«من اول خروجه الی آخره خمسة عشر شهرا ستة اشهر یقاتل فیها11
از ابتدای حرکت او تا آخر کارش پانزده ماه به طول میانجامد شش ماه آن را به جنگ میپردازد.
البته با توجه به اینکه مقداری ازحکومت سفیانی در زمان امام زمان (عج) است بالاخره کل حکومت سفیانی72 ماه طول نمی کشد خروج شعیب قبل از خروج خراسانی است